Brook Preloader

Aktualności

Klaster działań pro-czytelniczych wokół księgarni. Polska Izba Książki zaprasza na szkolenie

Klaster działań pro-czytelniczych wokół księgarni. Polska Izba Książki zaprasza na szkolenie

Jak wymyślać i wdrażać nowe, kreatywne rozwiązania w swojej księgarni? Jak dobierać ofertę do potrzeb i upodobań czytelników? Polska Izba Książki – oficjalny partner projektu Szkolimy-Księgarzy.pl – zaprasza na bezpłatne szkolenia z cyklu „Klaster działań pro-czytelniczych wokół lokalnej księgarni”. Wydarzenie odbędzie się w dwóch edycjach: w Warszawie (7-8 czerwca) i w Toruniu (14-15 czerwca 2019).

Dwa dwudniowe szkolenia obejmą łącznie 30 księgarzy. Nabór księgarzy odbędzie się poprzez Ogólnopolską Bazę Księgarń i media branżowe. Głównym kryterium wyboru uczestników szkolenia będą: praca jako księgarz w stacjonarnej, nie-sieciowej księgarni w małej miejscowości.

Szkolenie ma za zadanie rozwinąć umiejętności księgarza skupienia wokół księgarni ludzi z najróżniejszych grup zawodowych i społecznych, zaangażowanych w ideę promocji czytania. W tym celu księgarz potrzebuje wiedzy na temat specyfiki rynku książki w Polsce. Potrzebuje też odpowiednich narzędzi, które pozwolą mu na działania na styku kultury i biznesu. Na szkoleniach księgarze dowiedzą się, jak dobierać książki do potrzeb i upodobań czytelników oraz czym kierować się przy wyborze pozycji. Będziemy pokazywać też, jak promować czytelnictwo w księgarni i jak aktywizować lokalną społeczność – biznes, instytucje, urzędy, szkoły etc.

Doświadczenie zdobyte podczas metamorfozy księgarni w Parczewie oraz konsultacje społeczne pokazały nam jasno, że bez zaangażowania społeczności wokół księgarni żadne zmiany się nie udadzą.

Ważnym elementem szkolenia będzie trening innowacyjnego myślenia projektowego (eng. Design Thinking) w celu przysposobienia księgarzy do technologicznie i biznesowo uzasadnionych kreatywnych rozwiązań. Opanowanie metody twórczego rozwiązania problemów wpłynie na podniesienie kwalifikacji zawodowych uczestników, a pozyskane narzędzia i umiejętności przełożą się na wdrożenie nowych rozwiązań, które przyczynią się do prowadzenia księgarni jako atrakcyjnej placówki kultury dla lokalnej społeczności. Pokazane będą przykłady dobrych praktyk w zastosowaniu przez księgarzy myślenia w kategoriach ekonomii doznań, odczytywania lokalnych potrzeb i zastosowania nowych technologii w celu promocji czytania. Elementy tego bloku szkolenia to: prowadzanie wywiadów z użytkownikami i poznawania ich potrzeb (empatyzacja), synteza informacji i formułowania właściwego problemu (definiowanie problemu), metoda kreatywnego generowania pomysłów i ich selekcji (generowanie pomysłów), tworzenie modeli i cech zbliżonych do produktu końcowego (prototypowanie), wypróbowanie modelu w środowisku użytkownika (testowanie).

Warsztatowy charakter szkolenia pozwoli już w trakcie jego przebiegu wygenerować pomysły, które mogą stanowić gotowe rozwiązania lub inspiracje dla szerszego grona księgarzy.

Ważne informacje o szkoleniu:

Warszawa 7-8 czerwca, godz. 9:00-17:00

Toruń 14-15 czerwca, godz. 9:00-17:00

Wielkość grupy: 15 osób Wymagania: Brak wymagań wstępnych. Kontakt z organizatorem: biuro@pik.org.pl.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny, a dla uczestników z miejscowości położonych dalej niż ok. 50 km od Warszawy lub Torunia istnieje możliwość dofinansowania dojazdu i noclegu.

Szkolenie „Klaster działań pro-czytelniczych wokół lokalnej księgarni”, zostało dofinansowane ze środków MKiDN w ramach programu Partnerstwo dla książki.

Więcej informacji oraz rejestracja do szkolenia: http://www.pik.org.pl/komunikaty/757/bezplatne-szkolenie-stacjonarne-klaster-dzialan-pro-czytelniczych-wokol-lokalnej-ksiegarni-czyli-sektor-kreatywny-zaczyna-sie-od-ksiazki-i-design-thinking-dla-ksiegarzy